26 Mart 2010 Cuma



İlk defa kendi elimle oklavayla açıp baklava tatlısı yaptım çok güzel oldu tarifini paylaşmak istiyorum kolay ve çabuk yapılıyor
Malzemeler
6 su bardağı un
3 adet yumurta
1,5 su bardağı süt
yarım su bardağı ayçiçek yağı
1 tatlı kaşığı tuz
Yapılışı
Derin bir karıştırma kabına,önce unu koyun.Üzerine tuz serpip ortasını havuz gibi açın.Yumurtaları süt ve sıvıyağı ekleyin.Unu kenarından ortya doğru toparlayarak hamuru yoğurun.
Hamur iyice yoğurulduktan sonra 30 dakika kadar dinlendirin,Dinlenen hamurlardan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak 30-35 adet beze yapın.Her bezenin üzerini unlayarak oklavayla 35-40 santim çapında yufkalar açın.Diğer yandan derin bir tavada tereyağı eritip soğumaya bırakın
Bir yufkanın üzerine yağ gezdirip ceviz serpiştirdikten sonra oklavayla sarın.
Bir elinizle yufkanın bir ucundan diğer elinizle de yufkanın öbür ucundan tutarak ortaya doğru büzerek getirip oklavayı çekerek çıkarın büzüştürdüğünüz yufkaları 4 santim boyunda dilimlere ayırın,dilimleri yağlanmış fırın tepsisine aralıklı olarak dizin ve kalan yağı üzerlerine gezdirin ısıtılmış 175 derelik fırında üstleri altın sarısı olana kadar pişirin şurup için su ve şekeri birlikte koyun.Şeker şurup kaynamaya başlayınca limonu sıkarak ateşten alıp soğumaya bırakın şerbeti baklavaların üzerine bolca gezdirin 1 saat bekledikten sonra servis yapın Afiyet olsun..

10 yorum:

Atolyekedi dedi ki...

Eminim güzel olduğuna çok güzel görünüyor.Elde açmakta baya zordur, vallahi tebrikler.Ellerinize sağlık

Kağıttan Gemiler dedi ki...

Oklava ile hamur açamayan biri olarak çok imrendim. elinize sağlık

ANNEMİNELİ dedi ki...

Ellerine sağlık.Ben daha denemedim bile,hazır baklava yufkası ile yapıyorum.Çok güzel olmuştur, çünkü güzel görünüyor.Sevgilerrrrrr.

Unknown dedi ki...

komşuda pişsin bize de düşşsün! :)

Juliana Matos. dedi ki...

Deve ficar uma delícia!
Um beijo!

NiLaY dedi ki...

himmmm :)) ellerine saglik canim, super gorunuyorr

Newbahar dedi ki...

Şerbetli tatlılara bayılıyorum. Ama kendim yapacak kadar maharetli değilim:) Ancak revani tarzı tatlılar elimden gelir. Oklavayla üst üst kocaman yufkalar açmak bana göre değil ama açanlarada hayran oluyorum.
Gece gece oldu mu bu yaa, canım nasılda baklava çekti:)))

Unknown dedi ki...

Harika görünüyor o güzel ellerinize emeğinize sağlık.

Sağlıklı, mutlu ve keyifli hafta sonu diliyorum sizlere sevgiyle kalın...

nurgülün dünyası dedi ki...

Selamün Aleyküm Kardeşim.

İki dua vardır ki, reddedilmez; o dua edenlerle Allah

arasında bir perde yoktur; Biri, zulüm gören kişinin duası öbürü de

mü’mininkardeşine gıyabında ettiği dua.” Dualarda unutulmamak dileğiyle.

.CumaMız Mübrekolsun.

Allaha Emanet olun

notdefterimden dedi ki...

Elinize sağlık,bence açması okadar da kolay değildir.Afiyet olsun

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...